Bestuur van de Stichting

Raad van Toezicht van de Stichting

Samenwerking Data Privacy Stichting en Consumentenbond

De Data Privacy Stichting heeft de steun van de Consumentenbond, de oudste en grootste Nederlandse organisatie die opkomt voor de belangen van consumenten. Ook voor de Consumentenbond staat het waarborgen van het recht op privacy van de consument hoog op de agenda.

Data Privacy Stichting en de Consumentenbond zijn in maart 2020 een exclusieve samenwerkingsovereenkomst aangegaan. Data Privacy Stichting en de Consumentenbond werken nauw samen in beide acties tegen Meta. Zij spannen zich in om adequate compensatie te verkrijgen voor Facebook- en/of Instagramgebruikers.

Lemstra Van der Korst N.V. treedt op als advocaat van de Stichting ten behoeve van verschillende juridische kwesties, en adviseert onder andere over de twee acties tegen Meta wegens haar schendingen van het privacy-en consumentenrecht.

Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn N.V. treedt op als advocaat van de Stichting. Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn adviseert de Stichting over inhoudelijke juridische kwesties betreffende privacyschendingen in Nederland.

Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP is een vooraanstaand Amerikaans advocatenkantoor dat de activiteiten van de Stichting ten behoeve van Gedupeerden financiert. Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP draagt het volledige financiƫle risico van beide acties, maar bepaalt niet het beleid en de gang van zaken van de Stichting. Het bestuur van de Stichting opereert onafhankelijk van de financier. De financier kan op verzoek van de Stichting, naast de financiƫle ondersteuning, tevens assisteren bij andere werkstromen, zoals de operationele ondersteuning voor de website. In ruil voor haar diensten kan Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP maximaal 18% van de opbrengst incasseren plus kosten. Dit alles is onder voorbehoud van goedkeuring door de rechter, indien de Stichting een vergoeding verkrijgt voor Gedupeerden. Indien geen enkele vergoeding wordt verkregen, is geen betaling verschuldigd aan Lieff Cabraser Heimann & Bernstein, LLP.